oceń
Ocena:

2013-06-19

Jak dbać o stawy?

Chcesz cieszyć się sprawnością do późnej starości i uniknąć typowych dla podeszłego wieku dolegliwości związanych ze stawami? Jeśli tak, musisz zadbać o nie już teraz. Wbrew pozorom walka o zdrowe i mocne stawy nie jest trudna, a codzienna profilaktyka może uchronić przed poważnymi problemami w przyszłości. Jak zatem każdy z nas może chronić swe stawy i zapewnić im dobrą formę? 

Wbrew pozorom walka o zdrowe i mocne stawy nie jest trudna, a codzienna profilaktyka może uchronić przed poważnymi problemami w przyszłości
(1)

Nakarm stawy

To, co jesz, decyduje o ogólnym stanie twojego zdrowia oraz kondycji poszczególnych narządów. Ma również ogromne znaczenie dla stawów. Wielu z nas zapomina o tym, że i one potrzebują niezbędnych do sprawnego funkcjonowania składników. Tym najważniejszym jest białko, będące głównym budulcem chrząstki stawowej. Istotne znaczenie w diecie ma też wapń, który pomaga zachować dobrą formę kościom i stawom. Te dwa ważne składniki można znaleźć w nabiale, zatem mleko, naturalny jogurt czy twarożek koniecznie powinieneś włączyć do swego menu. Pamiętaj również o warzywach strączkowych i produktach z pełnego ziarna. Zawarta w nich witamina B korzystnie wpływa na maź stawową – tak ważną dla zdrowia i sprawności stawów. Sięgaj też często po ryby morskie, których lecznicza moc polega na wysokiej zawartości kwasów tłuszczowych omega-3.

Czym jeszcze możesz nakarmić stawy? Słońcem! Korzystaj z pogody i wystaw się na działanie promieni słonecznych. Pod ich wpływem twój organizm sam zacznie wytwarzać ważną dla zdrowia kości witaminę D, którą można znaleźć również w rybach oraz jajach. Na czym polega jej rola? To ona umożliwia wchłanianie wapnia, co czyni z niej jeden z najważniejszych składników diety dla zdrowych kości oraz stawów.

Pamiętaj o aktywności

Porcja ruchu każdego dnia to dla stawów bardzo ważna rzecz. Dzięki aktywności fizycznej możesz zachować na dłużej ruchomość stawów, a jednocześnie uchronić się przed nadwagą – jedną z przyczyn bólu stawów. Każda forma ruchu jest dobra. To, jaki trening wybierzesz dla siebie, zależy tylko i wyłącznie od twoich osobistych preferencji. Możesz biegać lub pływać, możesz wzmacniać stawy dzięki jeździe na rowerze. Jeśli nie masz czasu na takie treningi, postaraj się przynajmniej znaleźć chwilę na codzienny spacer. Nawet on może zapewnić skuteczną ochronę przed sztywnieniem stawów.

Walcz z wrogami zdrowych stawów

W profilaktyce chorób stawów ważne jest również ograniczenie tych czynników, które mogą im zagrażać. Palisz papierosy? Dla dobra swych stawów powinieneś zerwać z tym nałogiem. Żyjesz w stresie? Poszukaj skutecznych metod walki z nim i znajdź więcej czasu na relaks. Pamiętaj również o walce ze zbędnymi kilogramami, gdyż otyłość jest jedną z wielu przyczyn prowadzących do problemów ze stawami.


Wiedzę na temat stawów oraz możliwości przedłużenia ich młodości promują liczne strony internetowe. Jeśli chcesz poszerzyć swą wiedzę na temat chorób stawów i zagrożeń czyhających na nie, zobacz tutaj i zapoznaj się z poradami i zaleceniami specjalistów. Ta wiedza może się okazać bezcenna. 

Oceń artykuł:
Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.
śmietana 18%

Produkt spożywczy otrzymywany ze śmietanki pochodzącej z warstwy górnej odwirowanego mleka pełnego.

Ananasowy dżem niskosłodzony
Ananasowy dżem niskosłodzony

Rodzaj przetworu otrzymywanego z owoców ananasa.

Bułka do hot doga
Bułka do hot doga

Rodzaj podłużnej bułki, produkowanej jako specjalny składnik hot dogów.

tuńczyk w sosie własnym
tuńczyk w sosie własnym

Rozdrobnione filety z tuńczyka w wodnej zalewie.

Nie poddam się.
Dobrze że już po weekendzie. ...
Silna wola.
Dziś fajna pogoda. Dookoła gr...
Jest dobrze
Zaczęłam radzić sobie z posił...
Super
Następne 4 kg mniej. Super. C...
Raz na tydzień.
Jest niedziela. Nie zrobiłam ...

Zamów bezpłatną Gazetę slimeo.pl

Wydanie Gazety slimeo.pl obejmuje między innymi: